Enlève les obstacles à l'accès

Si certaines barrières sautent aux yeux – un escalier trop raide, une porte trop étroite, des caractères d'imprimerie trop petits – d'autres sont invisibles jusqu'à ce qu'on y soit confronté au quotidien. Ces obstacles empêchent les personnes handicapées de profiter pleinement des produits et services auxquels ils devraient avoir accès.

On estime qu'à mesure que notre population vieillira, les dépenses de consommation des personnes subissant des barrières à l'accès pourraient représenter jusqu'à 40% du total, soit un marché potentiel de 11,2 milliards de dollars sur cinq ans.

Comment les entreprises peuvent-elles réduire ces obstacles afin de ne pas passer à côté de ces possibilités? Comment créer une expérience client plus inclusive?

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Commentaires

C Johnson's avatar

-business that are accessible should advertise it (whether using their own branding or a universal branding tied to certification) - this includes all channels (brick and mortar stores, websites, social media); if business don't explicitly mention they are accessible, PWDs will assume they are not
-business not fully accessible could provide alternatives where available (shows they value the customer and customer more likely to remember/promote them)
-use of accessible bathrooms - businesses with accessible bathrooms can add signage encouraging able people to use other bathrooms
-downloadable/printable pamphlets or checklists re: accessibility that PWDs can give to businesses or that businesses can obtain themselves
-businesses can include PWDs in their advertising (people often patronize businesses where they feel they relate to a typical customer)
-businesses can provide maps/apps including accessibility info or other ways to locate those businesses/services that are certified or otherwise accessible
-businesses can provide multiple service channels (e.g. phone number as well as website)

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