
En Ontario, la Loi de 2005 sur l'accessibilité pour les personnes handicapées (« LAPHO ») promeut l'accessibilité par le biais de la réglementation. Cependant, le programme Certifié pour l'accès vise à inciter les entreprises à dépasser les normes minimales. L'accessibilité devrait en effet être une motivation, pas seulement une obligation.
Alors que LAPHO est une approche descendante à l’accessibilité, le but de Certifié pour l’accès est de créer un cadre ascendante où l’accès pour tous les consommateurs, indépendamment de leur capacité, est reconnu comme bonne pour les affaires. Il ne s'agit pas simplement de multiplier les rampes pour fauteuils roulants et les menus de restaurant en braille. C'est là le défi pour le secteur privé et la société civile : promouvoir une société d'inclusion et découvrir ce que l'accessibilité peut nous apporter, ainsi que les milliards de dollars en revenue annuel.
Que sont les avantages potentiels qui feront que les entreprises veulent participer à un programme d’homologation?
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Commentaires
Web Accessibility Training
greggyHaving been in the industry for nearly 20 years, I've seen awareness of web accessibility grow significantly. There's still a long way to go before web accessibility becomes standard practice however. We at the Chang School at Ryerson University are helping build that awareness by offering free Web Accessibility Auditing training for businesses across Ontario, and around the world.
On January 25, 2016 we will be offering a Massive Open Online Course (MOOC) that will build web accessibility expertise for Ontario web developers, with the goal of making web accessibility second nature is their web development activities.
To learn more about the course, and to register, visit the Web Accessibility Auditing Made Easy website at:
https://de.ryerson.ca/wa/
Be first on the block
C JohnsonBusinesses who are first to participate in a certification program have the opportunity to be first on the block; that is, they can gain a competitive advantage if they are certified. For example, like hoteliers star-ratings or pass/fail ratings at some restaurants, if certification status is prominently and proudly displayed at brick and mortar businesses or on websites, certified businesses are explicitly showing they know about value added customer service. A business that displays its certification status can pique the interest of customers and other businesses in the neighbourhood. It will open up a dialogue and get people talking about this company that truly cares about customer service and goes above and beyond. Perhaps other businesses will soon want to be certified too, lest they be left behind, thus building momentum towards accessibility - a win-win situation for all.